9/5/2024
Magyar Péter Lázár Jánoshoz intézett szavai a Miskolc-Ózd vasútvonalon
Eddig önt bátrabb embernek ismertük meg, mint Rogán Antalt, Maruzsa Zoltánt vagy Takács Pétert. De úgy látszik, tévedtünk.

Most is jobbnak látta a batidai kastélyban maradni. Abban a kastélyban, amelynek a negyed rendű mellékútját 3,5 milliárdból újította fel a közút.

A magyar vasút teljesen elavult állapotban van.

Ön 2022 óta százmilliárdokat szórt ki közutak fejlesztésére, amelyeknek jó része fideszes haverokhoz köthető presztízsberuházás volt.

Közben a MÁV-nál leállította az állomásfejlesztéseket, járműbeszerzéseket, pályafelújtásokat, leállította a már folyamatban lévő pályázatokat és újakat sem írnak ki.

Mivel önök folyamatosan árnyékbokszolnak Brüsszellel, ezért ma már ott tartunk, hogy befagyasztották azokat az uniós pénzügyi forrásokat, amelyek a felújításokhoz szükségesek lennének.

Takács Péter egészségügyi államtitkár is elmondta, hogy jelenleg 900 milliárdos egészségügyi támogatás várakozik a brüsszeli számlákon arra, hogy végre uniós országhoz méltóan viselkedjen a magyar kormány és a magyar emberek megkaphassák az erre a célra biztosított forrásokat.

A MÁV stratégiája már 2020-ban 2-3000 milliárdos uniós forrással számolt, amit azóta sem kapott meg. És azóta még nagyobb bajban van a vasút.

Ha nem használjuk fel ezeket a forrásokat, 2026-ban el fognak záródni az uniós csapok.

Én az ön helyében azért lobbiznék a miniszterelnök úrnál, hogy ezeket a forrásokat megkapja Magyarország!

Tudom, hogy ez hatalmas felelősség.

Felhívom a figyelmet arra is, hogy jól látja, a MÁV 30 éves lemaradásban van, de ebből 18 éve volt Orbán Viktor miniszterelnök úrnak, hogy lépjen a fejlesztés érdekében.

Az, hogy közútra költenek száz milliárdokat, teljesen normális. Az a nem normális, hogy csak azért azt fejlesztik, mert Mészárosék onnan tudják lenyúlni a pénzeket!

De ez a magyarokat már nem is érdekli.

Az érdekli őket, hogy tíz vonatból hét késik, hogy soha ennyi baleset nem volt, hogy van olyan vonat, ami nyitott ajtóval közlekedik, mert nincs pénz megjavítani.

A folyamatos késések miatt sokan veszítik el a munkájukat is. Már reggel öt órakor egy órás késésekkel kell számolni.

Ez az, ami érdekel minket!

És válaszokat szeretnénk kapni, hogyan tervez változtatni a tarthatatlan állapotokon!