Néhány nap múlva az uniós szabályozásnak köszönhetően megszűnnek a politikai hirdetések a Facebook és az Instagram felületein, amit a Google már elkezdett kivezetni. A Fidesz és a hozzá köthető szervezetek ezt pontosan tudják, ezért az utolsó hetekben példátlan pénzszórással próbálják elárasztani a közösségi médiát propagandával.
A Meta hivatalos adatbázisa szerint mindössze egy hónap alatt közel egymilliárd forintot költöttek el Fidesz-közeli oldalak hirdetéseire. Ebből több, mint kétszázmillió ment Orbán Viktor személyes oldalára, de százmilliós nagyságrendben hirdette magát a Nemzeti Ellenállás Mozgalom, a Megafon influenszerei, valamint a Mediaworks és a Mandiner is.
Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 31 millió forintnyi közpénz égetett el kormánypropagandára a Facebookon. Összehasonlításképp: a TISZA-hoz köthető oldalak összesen 3,6 millió forintot költöttek ugyanebben az időszakban – vagyis a Fidesz 258-szor több pénzt fordított a saját üzenetei erőltetésére.
És ez csak a jéghegy csúcsa. A Fidesz nemcsak az online térben, hanem minden fronton önti a közpénzt a saját hatalmának bebiztosítására: stadionokban szervez grandiózus csapatépítő rendezvényeket híveinek, kétnapos „edzőtáborokkal” építi a Harcosok Klubját, óriásplakátokon uszít magyart a magyar ellen.
Ahogy Magyar Péter fogalmazott a hétvégi kórházjárás során: „Mindenki könnyen kiszámolhatja, hogy Harcosok Klubjának uszító rendezvénynek költségéből hány kórházat, vagy mennyi oktatási intézményt lehetett volna támogatni.”
A TISZA közössége hisz abban, hogy nem milliárdokból, hanem emberek pozitív hozzáállásából lesz változás. Nem plakátokkal és fizetett propagandával, hanem valódi közösségi erővel, tiszta beszéddel és tiszta cselekedetekkel lehet felépíteni azt az országot, ahol a közpénzt nem hatalomépítésre, hanem kórházakra, iskolákra és a magyar emberek jövőjére költik.
Kapcsolódó cikkek
Nézz meg többet