Szorítunk – de többet is teszünk!
Július 23-án este nyolckor fiatalok tízezrei várják együtt az eredményt: sikerült-e bekerülniük az áhított egyetemre. A felvételi ponthatárok kihirdetése mára nemcsak egy adminisztratív pillanat, hanem országos közösségi élmény lett – tele izgalommal, várakozással, reménnyel.
A Ponthatárhirdetés estéjén országszerte megrendezik a Pont Ott Partikat – olyan ünnepeket, amelyek a tanulásról, a fejlődésről, a fiatalság erejéről, a közös örömről és sokak számára az újratervezésről szólnak. A főváros mellett többek között Pécs, Szeged, Eger, Veszprém, Salgótarján, Sopron, Nyíregyháza és Miskolc is hivatalos helyszíne lesz a ponthatárváró rendezvényeknek. Emellett helyi közösségek és hallgatói önkormányzatok is szerveznek saját eseményeket Debrecentől Gyuláig, Nagykanizsától Győrig.
Ez az este a döntésről szól – de nem csak a diákokéról. Rólunk is. Arról, milyen országot kínálunk azoknak, akik ma bejutnak, és azoknak a fiataloknak, akiknek át kell gondolniuk a jövőjüket.
Az oktatás: nem kiváltság, hanem lehetőség
A TISZA olyan Magyarországban hisz, ahol a tehetség nem vész el, hanem kibontakozhat. Ahol a gyerekek nem külföldön keresnek jövőt – hanem itthon találnak rá. Ahol az oktatás nem túlélés, hanem fejlődés. És ahol a tanulás nem teher, hanem lehetőség.
Ezért dolgozunk és ezért vállaljuk:
– Helyreállítjuk a tanárok és iskolák autonómiáját – a szakmai döntések visszakerülnek a pedagógusokhoz és az intézményekhez.
– Szolgálati lakásprogramot indítunk, hogy a pályakezdő tanárok helyben maradjanak, és ne kényszerüljenek más megélhetés után nézni.
– Valódi ösztönzőrendszert hozunk létre a tanári pálya megbecsülésére – munkabérekben, szakmai fejlődésben és társadalmi elismerésben egyaránt.
– Rugalmas tanítási kereteket biztosítunk, amelyek lehetővé teszik az egyéni képességek kibontakoztatását.
– A fiatalok mentális egészségét is prioritásként kezeljük: fejlesztjük az iskolapszichológiai hálózatot és elérhetővé tesszük a kortárs segítő rendszereket.
Az oktatás nem kampánytétel számunkra, hanem hosszútávú kötelezettség. A jövő Magyarországát az osztálytermekben alapozzuk meg – azokon a helyeken, ahol ma még túl sok fiatal érzi magát elveszettnek, túlterheltnek vagy mellőzöttnek.
Mi azon dolgozunk, hogy ezek a fiatalok megtalálják a helyüket – az iskolában, a pályán, és végül: itthon.
Kapcsolódó cikkek
Nézz meg többet